• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Trustbuddy stängt - Pengar saknas

Semi

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
10 Januari 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
26
Poäng
92
TrustBuddy skickar ut sms till de som har lån med följande:

Hej erat lån förfaller snart,
ingen kan längre förlänga
några lån hos oss men alla
har fått extra 30 dagar extra
från förfallodatumet att betala in
hela lånet. Kontakta oss om
du behöver hjälp
0840303120 Mvh,
www.TrustBuddy.se

Därmed så är det nog bara att utgå ifrån att pengarna ska in.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
TrustBuddy skickar ut sms till de som har lån med följande:

Hej erat lån förfaller snart,
ingen kan längre förlänga
några lån hos oss men alla
har fått extra 30 dagar extra
från förfallodatumet att betala in
hela lånet. Kontakta oss om
du behöver hjälp
0840303120 Mvh,
www.TrustBuddy.se

Därmed så är det nog bara att utgå ifrån att pengarna ska in.
Är inte företaget i konkurs? Då kan de väl inte skicka ut något sånt? Ska inte konkursförvaltaren el nåt sköta såna saker? De får skicka ut lite mer info, ja menar man kanske inte kan lösa sitt lån på en gång..
Kan man inte betala så får man väl låta det få till inkasso.
 

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
Orkade inte läsa alla siffror :) Vet inte för vem du förklarade heller men hur som så ska nog skulden se till att betalas. Hade inte blivit förvånad om inkassobolagen lägger på 160 kr i förseningsavgift per månad också. Man vet aldrig. Puss
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
TrustBuddy skickar ut sms till de som har lån med följande:

Hej erat lån förfaller snart,
ingen kan längre förlänga
några lån hos oss men alla
har fått extra 30 dagar extra
från förfallodatumet att betala in
hela lånet. Kontakta oss om
du behöver hjälp
0840303120 Mvh,
www.TrustBuddy.se

Därmed så är det nog bara att utgå ifrån att pengarna ska in.

Vet inte hur sådant här ska gå till när företaget är i konkurs men läser man på kfm:s sida står följande: En konkurs innebär att i princip alla tillgångar tas om hand och används för att betala av skulder. Den som har skulder kallas gäldenär den som inte fått betalt kallas för borgenär.
Det är tingsrätten som fattar beslut om konkurs och det är även de som utser en konkursförvaltare. Konkursförvaltaren tar hand om och säljer gäldenärens egendom. Pengarna används sedan i första hand för att betala konkursförvaltaren och sedan delas resten av pengarna ut till borgenärerna i en viss bestämd ordning. Det är Trustbuddy som är gäldenär och långivarna är borgenär om jag fattat rätt.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Är inte företaget i konkurs? Då kan de väl inte skicka ut något sånt? Ska inte konkursförvaltaren el nåt sköta såna saker? De får skicka ut lite mer info, ja menar man kanske inte kan lösa sitt lån på en gång..
Kan man inte betala så får man väl låta det få till inkasso.
Jag hade avvaktat att betala och försökt få kontakt med konkursförvaltaren, risken är att man betalar till fel bolag och får betala en gång till.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag hade avvaktat att betala och försökt få kontakt med konkursförvaltaren, risken är att man betalar till fel bolag och får betala en gång till.
Håller helt med Lize avvakta ni har ju 30 dagar på er beroende på förfallodag betalar ni nu vet ni inte om det blir konkursförvaltaren som får pengarna eller om de går till Trustbuddys nya ledning.
 

Semi

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
10 Januari 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
26
Poäng
92
ca5tio, Lize, Grodan1 - Ni har nog rätt. Är man smart väntar man ut de där 30 dagarna även om jag skulle vilja betala in summan bara för att vara av med det. Klokt tänkt av er.

Och jag har även försökt mejla dem på konkursboet för att få svar - här är svaret (väntar på riktigt svar - då detta bara är en bekräftelse på mottaget mejl):


Från: Trustbuddy Konkursbo [mailto:TrustBuddy@lindahl.se]
Skickat: den 21 oktober 2015 22:19
Till: XXX
Ämne: SV: Betalning av lån till TrustBubby


Vi bekräftar härmed mottagandet av ditt email rörande Trustbuddy AB (publ) i konkurs.

Avser ditt email en fordran som görs gällande i konkursen kommer vi att notera densamma i den kommande konkursbouppteckningen, vi behöver dock ha fullständiga adressuppgifter samt fordrans omfattning, vänligen återkom med dessa så noterar vi din fordran. Om och när det senare under konkursen blir aktuellt med utdelning kommer alla anmälda fordringsägare få besked om att ett s.k. bevakningsförfarande ska genomföras, i vilket alla fordringar i konkursen ska bevakas.

Om ditt email rör någon annan fråga eller om det föranleder åtgärd eller kontakt från konkursförvaltningens sida, kommer vi, beroende på vad saken rör, att vidta sådan åtgärd och/eller återkomma i saken så snart vi kan.

Vänligen notera också att vi löpande under konkursens gång kommer att lägga ut information och uppdateringar på vår hemsida: www.lindahl.se/trustbuddy


Bästa hälsningar,

Konkursförvaltningen


Från: XXX
Skickat: den 19 oktober 2015 14:43
Till: Trustbuddy Konkursbo
Ämne: Betalning av lån till TrustBubby


Hej,

jag som har lån hos er – ska jag betala som vanligt utifrån den information jag når åt när jag loggar in på ”Min sida” på TrustBubby-hemsidan?
Eller ska jag dirigera min betalning någon annanstans? Om – vart?
Sedan vill jag veta om jag som låntagare kommer att bli negativt påverkad av konkursen – det vill säga kommer något inkassobolag att komma efter mig för att kräva in skuld eller något annat?

Vänlig hälsning,

XXX

P.S. Denna information borde ni göra tillgänglig på er sida så att man vet som låntagare vad som gäller – för just nu blir det många frågetecken. D.S.
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
ca5tio, Lize, Grodan1 - Ni har nog rätt. Är man smart väntar man ut de där 30 dagarna även om jag skulle vilja betala in summan bara för att vara av med det. Klokt tänkt av er.

Och jag har även försökt mejla dem på konkursboet för att få svar - här är svaret (väntar på riktigt svar - då detta bara är en bekräftelse på mottaget mejl):


Från: Trustbuddy Konkursbo [mailto:TrustBuddy@lindahl.se]
Skickat: den 21 oktober 2015 22:19
Till: XXX
Ämne: SV: Betalning av lån till TrustBubby


Vi bekräftar härmed mottagandet av ditt email rörande Trustbuddy AB (publ) i konkurs.

Avser ditt email en fordran som görs gällande i konkursen kommer vi att notera densamma i den kommande konkursbouppteckningen, vi behöver dock ha fullständiga adressuppgifter samt fordrans omfattning, vänligen återkom med dessa så noterar vi din fordran. Om och när det senare under konkursen blir aktuellt med utdelning kommer alla anmälda fordringsägare få besked om att ett s.k. bevakningsförfarande ska genomföras, i vilket alla fordringar i konkursen ska bevakas.

Om ditt email rör någon annan fråga eller om det föranleder åtgärd eller kontakt från konkursförvaltningens sida, kommer vi, beroende på vad saken rör, att vidta sådan åtgärd och/eller återkomma i saken så snart vi kan.

Vänligen notera också att vi löpande under konkursens gång kommer att lägga ut information och uppdateringar på vår hemsida: www.lindahl.se/trustbuddy


Bästa hälsningar,

Konkursförvaltningen


Från: XXX
Skickat: den 19 oktober 2015 14:43
Till: Trustbuddy Konkursbo
Ämne: Betalning av lån till TrustBubby


Hej,

jag som har lån hos er – ska jag betala som vanligt utifrån den information jag når åt när jag loggar in på ”Min sida” på TrustBubby-hemsidan?
Eller ska jag dirigera min betalning någon annanstans? Om – vart?
Sedan vill jag veta om jag som låntagare kommer att bli negativt påverkad av konkursen – det vill säga kommer något inkassobolag att komma efter mig för att kräva in skuld eller något annat?

Vänlig hälsning,

XXX

P.S. Denna information borde ni göra tillgänglig på er sida så att man vet som låntagare vad som gäller – för just nu blir det många frågetecken. D.S.
Det är nog smart o vänta tills du är 100 % säker på vem som får pengarna. Det borde konkursförvaltares intresse att denna information om inbetalningar göra på rätt sätt..
Om trustbuddy gått i konkurs, kan de överhuvudtaget skicka ut mejl om att folk ska betala sina lån? Det måste väl skötas av konkursförvaltaren?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det är nog smart o vänta tills du är 100 % säker på vem som får pengarna. Det borde konkursförvaltares intresse att denna information om inbetalningar göra på rätt sätt..
Om trustbuddy gått i konkurs, kan de överhuvudtaget skicka ut mejl om att folk ska betala sina lån? Det måste väl skötas av konkursförvaltaren?
Trustbuddy hade ju som taktik att överösa sina låntagare med mejl även om man inte var sen med betalningen så vänta tills konkursförvaltaren hör av sig.
 

Semi

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
10 Januari 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
26
Poäng
92
Jag har valt att lägga undan beloppet och vänta på "vidare instruktioner" - kändes mest vettigt med tanke på situationen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp